Inwoners Kaag en Braassem kunnen meedenken over duurzame warmte

Aardgas Foto: Pixabay

KAAG EN BRAASSEM - Inwoners en ondernemers van Kaag en Braassem kunnen tot en met 15 februari meedenken over de overstap naar duurzame warmte. De gemeente roept hen op om een online vragenlijst in te vullen via het Denk Mee-platform. De inbreng wordt gebruikt voor het opstellen van het Warmteprogramma.

In het Warmteprogramma staat beschreven hoe Kaag en Braassem stap voor stap overstapt op duurzame manieren om woningen en gebouwen te verwarmen. Deze overgang gebeurt gefaseerd, omdat heel Nederland in 2050 aardgasvrij moet zijn.

'De overstap naar duurzame warmte biedt kansen om woningen en bedrijfspanden toekomstbestendig, comfortabel en energiezuinig te maken. Daarom is het belangrijk dat het Warmteprogramma aansluit bij wat mensen in onze dorpen belangrijk vinden', aldus wethouder Duurzaamheid Dolf Kistemaker.

Met de vragenlijst wil de gemeente inzicht krijgen in welke stappen inwoners en ondernemers al zetten, zoals isoleren of slimmer verwarmen, en waar zij tegenaan lopen. De uitkomsten worden gecombineerd met gesprekken met partners en een technisch onderzoek.

Iedereen van 18 jaar en ouder uit Kaag en Braassem kan meedoen. Onder de deelnemers worden tien VVV-bonnen van 50 euro verloot.

Lees ook: 1.500 woningen in Roelofarendsveen moeten van het aardgas af: ‘Financieel gezien is het slim om een andere energiebron te zoeken’

advertentie advertentie