Nieuwe recreatiemagazine overhandigd aan wethouder: recreatieseizoen van start
KAAG EN BRAASSEM - Dinsdag 19 maart werd het eerste exemplaar van het nieuwe Recreatiemagazine 2024 overhandigd aan wethouder Nick van Egmond. Jaarlijks is dit het startschot voor een nieuw recreatieseizoen.
De overhandiging vond plaats bij de voorjaarsbijeenkomst van Kaag en Braassem Promotie bij restaurant De Dyck in Woubrugge. Behalve het nieuwe magazine werd ook het jaarverslag van de stichting aan de wethouder overhandigd. Verder werden de aanwezige recreatieondernemers bijgepraat over de voor de gemeente opgestelde recreatievisie en de plannen van Kaag en Braassem Promotie voor 2024.
Kaag en Braassem Promotie stelde het nieuwe magazine – met toeristische en recreatieve tips – op in samenwerking met Hier! in de regio. Wethouder Van Egmond, die in zijn voorwoord in het magazine Kaag en Braassem een gastvrije gemeente noemt, nam het eerste exemplaar met trots in ontvangst. 'Een geweldig magazine dat goed weergeeft wat er in Kaag en Braassem te doen is', zegt de wethouder. 'Een mooie samenwerking tussen lokale partijen en de gemeente. Zoals de slogan van Kaag en Braassem Promotie al zegt: samen maken we het mooier.'
Nieuwe recreatievisie
Hoofdredacteur Miranda Castelijn vertelde over de inhoud. 'Naast informatie over de elf dorpen en veel tips hebben we een aantal inwoners en ondernemers verspreid over de gemeente geïnterviewd die gek zijn op het gebied. Kaag en Braassemofielen, zeg maar.'
De aanwezigen werden door de wethouder bijgepraat over de nieuwe recreatievisie en de samenwerking tussen de gemeente en Kaag en Braassem Promotie. De behaalde successen werden getoond, net als de komende uitdagingen. Nieuwe ondernemers in de regio kregen de gelegenheid zichzelf te presenteren en initiatiefnemers van bijvoorbeeld de Potcast Walk – waarbij historische verhalen gecombineerd worden met fiets- wandel- en vaarroutes – en een film over de Veense Akker vertelden over hun project.
Vanaf komende week verkrijgbaar
Na het officiële gedeelte hadden de ondernemers de kans om met elkaar te sparren, bij te praten, samen nieuwe plannen te smeden en het glas te heffen op het komende recreatieseizoen. Daar recreëren niet alleen door bezoekers aan het gebied gedaan wordt, maar ook door de inwoners zelf, richt het magazine zich volgens de promotiestichting op alle recreanten. Het magazine wordt daarom niet alleen huis-aan-huis verspreid, het is vanaf komende week ook verkrijgbaar bij veel toeristische plekken, recreatieondernemers en VVV’s in de omgeving.