Pontje tussen Oude Wetering en Leimuiden twee weken buiten gebruik, automobilisten moeten omrijden
LEIMUIDEN/OUDE WETERING - Het is vanaf aanstaande vrijdag twee weken lang niet mogelijk om met de auto over te varen op het pontje tussen Oude Wetering en Leimuiden. De veerpont gaat uit het water voor de jaarlijkse keuring en zal daarnaast worden geschilderd.
Alleen automobilisten zullen moeten omrijden. Aanstaande vrijdag wordt er voor brommers, fietsers en voetgangers wordt er een vervangende veerpont ingezet.
'De pont wordt deze twee weken zover mogelijk geschilderd zodat we in januari weer starten met een gekeurde en onderhouden veerpont', aldus Wout van Leersum, de eigenaar van het pontje.
Vanaf maandag 6 januari kunnen bestuurders weer gebruik maken van het pontje.
Lees ook: Pontje in Oude Wetering krijgt nieuwe eigenaar: ‘Voor ons een logische stap’

