Gezonde Buurt in Leimuiden krijgt steeds meer vorm
LEIMUIDEN - De Gezonde Buurt in Leimuiden krijgt steeds meer vorm. De afgelopen week zijn er namelijk stappen gezet bij de sportvelden.
Zo is er onder meer een vlonder geplaatst langs het water. 'Om te genieten of zelfs een hengel uit te gooien', stelt de gemeente Kaag en Braassem. Ook is er aan de Dennenlaan een picknicktafel geplaatst.
Daarnaast komen er rond Kickers '69 bankjes tussen de voetbalvelden. Voor de jeugd wordt er ook een voetvolleytafel geplaatst.
Nóg groener
De gemeente gaat in de toekomst ook bloemen en kruiden planten die de biodiversiteit versterken. Daarnaast krijgt de hondenlosloopstrook steeds meer vorm: de strook is vrijgemaakt en er komen houtsnippers op het wandelpad.
'Zo wordt de Gezonde Buurt een fijne plek voor iedereen', stelt de gemeente.

