ROAC kansloos tegen tiental Be Fair, degradatie steeds dichterbij
RIJPWETERING/OUD ADE - Dat ROAC volgend seizoen actief is in de 4e Klasse lijkt steeds aannemelijker. Op bezoek bij Be Fair konden de paarshemden, zelfs tegen een tiental, geen vuist maken.
Door redelijk gunstige resultaten op de andere velden, is er nog zeker kans om directe degradatie te ontlopen, al liet het spel weinig aanknopingspunten zien.
Op een zonovergoten Sportpark 't Suyt in Waddinxveen begon ROAC redelijk aan de wedstrijd, maar kwam het niet tot echt hele grote kansen. Na 28 minuten spelen werd een doelpunt van Be Fair afgekeurd vanwege een duwfout. Verder liet de scheidsrechter van dienst veel toe.
Een minuut later lag de bal er alsnog in nadat de spits van Be Fair de bal in de hoek schoot na een goede aanval.
ROAC kwam daarna niet meer echt tot grote kansen. De grootste mogelijkheid was een van richting veranderd schot door spelverdeler Thijs van Seggelen. Zijn gekraakte inzet belandde net naast het doel.
Vlak voor rust mocht doelman Dammes van der Poel de bal opnieuw uit het net vissen: een voorzet werd door een verdediger van ROAC in eigen doel gelopen.
10 tegen 11
Na rust kwam ROAC iets beter in het spel. Het werd daarna nog verder geholpen door een tweede gele kaart van een Be Fair-speler, maar echt tot een slotoffensief leidde dat niet. Sterker nog: ROAC kwam tot geen één uitgespeelde kans.
Van de ruimte die vervolgens werd weggegeven, maakte de thuisploeg in de extra tijd dankbaar gebruik. Een Waddinxvener kon alleen op Van der Poel af, omspeelde hem en schoot hem daarna in het lege doel. Daardoor werd de eindstand bepaald op 3-0.
Nog drie wedstrijden te gaan
Het gat naar nacompetitievoetbal bedraagt nu drie punten. Van een veilige tiende plaats is ROAC nu vijf punten verwijderd. Als ROAC dertiende eindigt in de 3e Klasse E, speelt het volgend seizoen in de 4e Klasse. ROAC speelt enkel nog tegen ploegen bovenin de ranglijst, waaronder de derby tegen EMM'21.

